Ut pictura musica... 
październik-grudzień 2006, aula IF, I. piętro

Okładki płyt, podobnie jak inne opakowania, podzielają losy tych odmian sztuki funkcjonującej w przestrzeni publicznej, które spełniają przede wszystkim funkcje użytkowe. Identyfikujemy wówczas zazwyczaj tylko przedmiot, któremu służą artystyczne projekty, mniej zwracając uwagę na wartość artystyczną czy..estetyczną opakowania lub etykiety. Z reguły nie zapamiętujemy także twórców tego rodzaju prac, zresztą wcale nie dbamy o to, by zauważyć nazwisko projektanta.

Sztuka współczesna i związane z nią przemiany zmieniają nieco te proporcje. Bywa i tak, że projekt okładki staje się (jak w przypadku „Sticky Fingers” The..Rolling Stones Andy’ego Warhola) emblematem swoich czasów, a opakowanie (emballage) w ogóle istotą artystycznego projektu (np...Christo..&..Jean-Claude).

Polecając uwadze tytułowe zagadnienie wystawy oraz design lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku, zachęcamy do zapamiętania kilku..nazwisk polskich artystów, jak choćby: Leszek Hołdanowicz, Alina Kalczyńska, Jan Żabko-Potopowicz, Bożena Rogowska, Paweł Wenerski, Stanisław Żakowski.
W.K.-J.

foto z wystawy - Marta Kotwas
Kreator stron www - szybka strona internetowa